Sikeres teherbeesés – mit tegyünk és mit ne

Posted by:

Számos tévhit kering a köztudatban a sikeres teherbeeséssel kapcsolatban, és számos olyan valóban fontos tényező van, amelyekről kevesen tudnak. Most ezeket a tévhiteket próbálom meg szertefoszlatni, illetve a valóban hatásos tényezőkre felhívni a figyelmet.

Időzítés

A sikeres fogamzásra a legideálisabb időszak a peteérés napja, és az azt megelőző 2 nap. (összességében a peteérés napján, az azt megelőző 5 nap alatt, illetve a peteérés utáni 1-2 napon belül van rá reális esély.

Közösülés gyakorisága.

Minél gyakoribb, annál jobb – mindenféle szempontból… Mindennapos közösülés esetén 37%-os a fogamzás esélye egy ciklusban, 2 naponta történő együttlét esetén ez 33%, heti 1 alkalom esetén 15%. Tévhit, hogy a gyakori ejakuláció rossz hatással lenne a férfi termékenységre, sőt! A mindennapos ejakuláció nincs erre hatással, de 10 napnál ritkább ejakuláció esetén már csökken a spermiumszám és a motilitás.

Pozitúra.

Sem az együttlét alatt, sem az az utáni testhelyzet nincs hatással a fogamzás esélyére.

Sikosító.

A spermiumok mozgását nem befolyásoló sikosítók (ásványi olajok, repceolaj, hirdoxi-etil-cellulóz) kifejezetten jótékony hatásúak lehetnek, mivel a terméketlenségben szerepet játszhat az esetleges szexuális diszfunkció (pl. fájdalom az együttlét alatt).

Táplálkozás-testsúly.

Mind az elhízott, mind a kórosan sovány hölgyek számára csökken a teherbeesés valószínűsége. Az ideális BMI-t (testtömeg indexet) megcélzó étrend így növeli a teherbeesés valószínűségét. Arra ugyanakkor nincs bizonyíték, hogy a termékenységet fokozó táplálékkiegészítők javítanák a fogamzás esélyét.

Dohányzás.

Gondolom nem meglepő, a hír igaz… A dohányzás jelentősen csökkenti a teherbeesés valószínűségét.

Alkohol.

Itt már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Egyes kutatások szerint csökkenti, míg mások szerint növeli a teherbeesés valószínűségét. Összességében maradjunk abban, hogy ha mértékkel fogyasztja, nem lesz belőle probléma. (természetesen ez a terhesség időszakára már nem igaz)

Kávé.

Napi 1-2 csésze kávé nincs hatással a fogamzóképességre, de ennél több már rontja az esélyeket.

0
  Kapcsolódó bejegyzések

Szólj hozzá!

avatar
  Értesítések  
Visszajelzés