PCOS – diagnózis

A PCOS diagnosztizálására nincs egyetlen, egyszerű vizsgálat. A tünetek, a vérvizsgálatok és az ultrahangvizsgálat alapján lehet a PCOS-t megállapítani.

Szakértők szerint a következők közül háromból kettőnek igaznak kell lennie ahhoz, hogy a PCOS diagnózisa kimondható legyen:

● Anovuláció (a tüszőrepedés teljes hiánya) vagy szabálytalan ovuláció (szabálytalan tüszőrepedés) okozta szabálytalan menstruációs periódusok.

Az emelkedett androgénszint (férfi nemi hormon szint) bizonyítékai. A bizonyítékok alapulhatnak tüneteken (túlzott szőrnövekedés, pattanások, vagy férfias típusú kopaszodás),  vagy vérvizsgálaton (magas androgénszint).

Policisztás petefészkek a kismedencei ultrahangon.

Ha felmerült Önnél a PCOS gyanúja, töltse ki az online PCOS tesztet, ide kattintva!

Ezenkívül ki kell zárni a megemelkedett androgénszintek vagy rendszertelen periódusok egyéb lehetséges okait (pl. veleszületett mellékvese hiperplázia, androgént szekretáló daganatok vagy hiperprolaktinémia). A terhesség (terhességi teszt vagy bHCG vizsgálat), a prolaktin szint, a pajzsmirigy-stimuláló hormon (TSH) és a tüszőstimuláló hormon (FSH) vérvizsgálata ajánlható.

Ha a PCOS megerősítést nyer, akkor általában inzulin rezisztencia tesztet is végeznek. Mérsékelt vagy súlyos hirsutizmusban szenvedő nőknél (túlzott szőrnövekedés) a tesztoszteron és a dehidroepiandroszteron-szulfát (DHEAS) szint vizsgálata ajánlható.

Azt a beteget, akinek diagnosztizálják a PCOS-t, megfelelő ideig követni kell. A kezeletlen PCOS idővel növelheti más egészségügyi problémák kockázatát.

Ha PCOS-ben szenved, vagy felmerül Önben a PCO szindróma gyanúja, IDE kattintva tud bejelentkezi a rendelésemre.