Menopauza – menopauza és fogamzásgátlás

A  termékenység az életkor előrehaladtával természetesen csökken, és 45 éves kor után kevésbé valószínű, hogy valaki teherbe esik (meddőségi kezelés nélkül). Mindazonáltal nem kizárt a terhesség! Fontos, hogy ha nem akar teherbe esni, továbbra is alkalmazzon valamilyen fogamzásgátló módszert, különösen, ha még mindig havi periódusai vannak, és szexuálisan aktív. A fogamzásgátlást mindaddig folytassa, amíg meg nem bizonyosodik arról, hogy átment a menopauzán (azaz legalább egy éve nem volt menstruációja).

Ha hormonális fogamzásgátló módszert alkalmaz, beszéljen az orvosával, hogy megtudja, mikor kell abbahagynia. A hormonális fogamzásgátlás számos típusa általában biztonságos a perimenopauza alatt is. Ilyenkor a legtöbb szakértő alacsony dózisú változatot javasol. Ha azonban dohányzik, a perimenopauza alatt nem szabad fogamzásgátló tablettát szednie a fokozott trombóziskockázat miatt! Mivel a fogamzásgátlás hormonális módszerei befolyásolják a menstruációs ciklust, megnehezíthetik, hogy bekövetkezzék a menopauza, és magunk mögött hagyjuk ezt a nem könnyű időszakot. Ha már közel van a menopauza átlagos életkorához (51 év), orvosa javasolhatja a fogamzásgátlás leállítását, és ekkor kiderül, hogy folytatódik-e a menstruációja, és hogy a menopauza tüneteit tapasztalja-e.

Ha a perimenopauza idején le akarja állítani a hormonális fogamzásgátló szedését, hamarabb átállhat egy nem hormonális módszerre (például óvszerre és/vagy spermicidre). Ha Ön elmúlt 45 éves, nem hormonális fogamzásgátló módszert alkalmaz, és 12 hónapja nincs menstruációja, akkor nyugodtan abbahagyhatja a fogamzásgátlást.

Amennyiben változókori tünetei vannak és szeretne orvosi segítséget kérni, IDE kattintva tud bejelentkezi a rendelésemre.