Az alábbi kérdések megválaszolásával megtudhatja, hogy a trombóziskockázat vonatkozásában Ön biztonsággal használhat-e kombinált hormonális fogamzásgátló készítményt.

Volt-e trombózisos vagy embóliás betegsége (pl. mélyvénás trombózis, tüdőembólia, szívroham, stroke, TIA, angina pectoris)?

Van-e ismert véralvadási zavara?

Volt-e valaha aurás migrénje (olyan migrénes fejfájás, ami látászavarral vagy a látótér zavarával járt együtt)?

Van-e érszövődményekkel társult cukorbetegsége

Van-e nagyon magas vérnyomása, pl. 160 Hgmm feletti systolés vagy 100Hgmm feletti diastolés értéke?

Van-e nagyon magas vérzsír-értéke (pl. triglicerid >5,65 mmol/L)?

Testtömeg indexe (BMI) nagyobb, mint 30 kg/m²?
Amennyiben nem tudja mennyi a BMI-je, kattintson ide a BMI kalkulátor indításához.

35 évnél idősebb?

Dohányzik?

Jelenleg magas-e a vérnyomása, pl. vannak-e 140-159 Hgmm systolés vagy 90-99 Hgmm diastolés értékei?

Volt-e valamelyik közeli rokonának trombózisos vagy embóliás betegsége fiatal korában (50 éves kora előtt)?

Volt-e a Önnek vagy közvetlen családtagjának magas vérzsírszintje?

Vannak-e migrénes panaszai?

Van-e szív- és érrendszeri zavara, mint pl. pitvarfibrilláció, ritmuszavar, koszorúér-betegség, szívbillentyűbetegség?

Van-e cukorbetegsége?

Szült-e az utóbbi hetekben?

Tervez-e hosszabb repülőutat (ami több mint 4 óra), vagy 4 óránál többet utazik-e naponta?

Van-e a bármilyen egyéb egészségügyi problémája, amely növelheti a trombózis kockázatát (pl. daganat, szisztémás lupusz eritematózus, sarlósejtes vérszegénység, Crohn betegség, fekélyes vastagbélgyulladás, hemolitikus urémiás szindróma)?

Szed-e bármilyen olyan gyógyszert, amely növeli a trombózis kockázatát (kortikoszteroidok, neuroleptikumok, antipszichotikumok, antidepresszánsok, kemoterápiás szerek, stb)?